CULOAREA FUMULUI DE LA EVACUAREA MASINII

Forum » Ghid tehnic » Culoarea fumului de la evacuarea masinii
Raspunde
Autor Subiectul: Culoarea fumului de la evacuarea masinii
KoSmO
• Stagiul 1 •
Stagiul 1
Profil KoSmO
Offline Deconectat
Posturi: 185
Locatia: Bucuresti
Joined: 04.06.2013
TRIMITE MESAJ PRIVAT
-IF-88-AGI
Yahoo MessengerMail
Raspuns #1 - 04.06.2013 (20:06:31) - Ultima modificare: 20:07:05 2013.06.04
Citat

Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze...

FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru

FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.
 
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #2 - 04.06.2013 (20:06:31) - Ultima modificare: 20:07:05 2013.06.04
Citat

Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor !


 

Raspunde Aboneaza-te
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Tractorasul meu JAC Esti Fan Opel ? Arata-ne masina ! 2018-09-20
Alegere senzor ax cu came LucianSV Opel Frontera A - B 2018-09-11
17YDT nu mai porneste Doruis Auto Diesel 2018-09-11
Anvelope Iarna, Anvelope Vara - IEFTINE damyy2019 Publicitate 2018-09-10
opel insignia zako Opel Insignia 2018-08-25
Ultimele poze din Garaj
VN-07-FWL VN-07-FWL VN-07-FWL VN-07-FWL VN-07-FWL
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7102 de mesaje in 779 de subiecte
Total membri in comunitate: 2825
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este freemidan
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: denis, aurica, gdansk, nick33, SCOTZI, mixeristu
Vizitatori online: 4