Autor | Subiectul: Despre cutiile de transfer |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Pentru inceput: cutiile de transfer sunt de 2 tipuri (cu cateva exceptii civile): - fara diferential central; asa-numitele "part-time" - la care transmiterea momentului motor, se face pentru deplasari in conditii normale, doar la axa spate (de regula); axa fata fiind libera (acest sistem foloseste mecanismele de rulare libera - MRL). In situatiile in care este necesar un plus de tractiune, sau cand axa spate nu mai face fata singura (de regula pe suprafete unde alunecarea este inevitabila - noroi, zapada, ghiata, etc...), cutia de transfer permite si cuplarea axei fata. In aceasta situatie, neexistand diferential central, axele cardanice fata/spate, au aceiasi turatie, indiferent de situatiile in care ruleaza masina (denivelari, viraje, etc...); deci, implicit, axele fata/spate au aceiasi turatie. Acest sistem, va obliga ambele axe sa traga, indiferent de natura solului pe care se afla fiecare. In momentul in care se revine pe suprafete tari/dure, unde forta de tractiune exercitata de axa spate este suficienta, axa fata se va decupla de la transmisie, pentru a nu suprasolicita sistemul si a evita circuitele parazitare de putere, care pot duce chiar la ruperea transmisiei. La aceste cutii de transfer, pozitiile uzuale de lucru sunt: 4x2 - trage doar axa spate, in treapta normala; 4x4H - trag ambele axe, in treapta normala; 4x4L - trag ambele axe, in treapta redusa. - cu diferential central; asa-numitele "full-time" - la care transmiterea momentului motor, se face pentru deplasari in conditii normale, la ambele axe, diferentele de turatie care apar intre axe, datorate situatiilor in care ruleaza masina (denivelari, viraje, etc...), fiind asigurate de diferentialul central, montat in cutia de transfer. La rularea pe suprafete unde alunecarea este inevitabila (noroi, zapada, ghiata, etc...), diferentialul central poate deveni nedorit; deoarece va transmite momentul motor doar axei care va intampina o rezistenta mai redusa la inaintare. Pentru a evita aceste situatii, toate diferentialele montate in cutiile de transfer, sunt echipate cu mecanisme de blocare a diferentialului. Rolul acestor mecanisme, este de a anula mecanismul diferential si a obliga axele cardanice fata/spate, sa se invarta cu aceiasi turatie, indiferent de natura solului pe care se afla fiecare. In acest moment, transmisia "full-time", cu diferentialul central blocat, lucreaza exact ca transmisia "part-time", cu axa fata cuplata. In momentul in care se revine pe suprafete tari/dure, pentru a nu suprasolicita sistemul si a evita circuitele parazitare de putere, care pot duce chiar la ruperea transmisiei, diferentialul central se deblocheaza, pentru a asigura diferentele de turatie necesare conditiilor de rulare. La aceste cutii de transfer, pozitiile uzuale de lucru sunt: 4x4H - trag ambele axe, in treapta normala, cu diferentialul liber; 4x4H Diff-Lock - trag ambele axe, in treapta normala, cu diferentialul blocat; 4x4L Diff-Lock - trag ambele axe, in treapta redusa, cu diferentialul blocat. Dupa ce am lamurit principiile de functionare, deducem ca: diferentialul central este montat in cutia de transfer! Asata inseamna ca, daca cutia de transfer nu are incorporat un diferential, nici nu i se poate incorpora unul! Ca sa obtii un diferential in cutia de transfer, pentru Vitara ta, va trebuii sa-i cauti cutie de transfer cu diferential incorporat si sa schimbi cutia de transfer montata deja pe masina! Nu confunda "anatomia" cutiilor de transfer, cu "anatomia" axelor! Cutiile de transfer pot fii cu, sau fara diferential central, in timp ce axele sunt toate cu diferential axial; care poate fii liber, sau blocabil. Cu alte cuvinte, daca poti schimba mecanismul diferential liber, al unei axe, cu unul blocabil, nu poti face aceiasi operatie, unei cutii de transfer! Nu poti sa ai "blocant central" si sa "cuplezi si fata"! Daca ai diferential central, fata trage permanent! Daca cuplezi axa fata, nu ai diferential central! |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
Aici gasesti raspunsul : | |
cip077 • Moderator Senior • Deconectat Posturi: 820 Locatia: Aricestii Rahtivani Joined: 05.08.2013 Masina: Frontera B Motor: 2,2 DTI, 88kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
big like!! |
gata...m-am hotarat.... stiam de mult ce stii dar de data asta m-ai dat gata propun sa analizezi pentru noi cate o problema pe luna o sa le numim simplu LECTII DESCHISE iar drept rasplata noi nu te mai strigam STELEA sau RADU ci PROFESORUL | |
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: costineltanasie, rayden92, bogdanmarius1983, Mihai94, donjohnnyto, popoviciilie, anonimulbobo, Cosmin.nt, petre, Jok.nt, rdclau | ||||||||