Autor | Subiectul: Motorul "galopează" la pornire. |
Salutare! Frontera A, motor C 20 NE, porneşte uşor, dar nu-şi menţine turaţia constantă, galopează, se duce aproape de 2000 de ture, apoi scade brusc de zici că se opreşte şi o ţine tot aşa o perioadă până începe să se încălzească. Dacă îl ţin accelerat, menţine turaţia constantă, dar singur face pe nebunul. Asta doar dimineţile reci la prima pornire. Ce să fie? Să fie de la şoc cumva, cum funcţionează ăsta, că eu de la alea trase cu cablu, n-am mai evoluat Aştept ceva păreri, să ştiu pe unde să-mi bag nasul. Vă mulţumesc anticipat! | |
Aici gasesti raspunsul : | |
cip077 • Moderator Senior • Deconectat Posturi: 820 Locatia: Aricestii Rahtivani Joined: 05.08.2013 Masina: Frontera B Motor: 2,2 DTI, 88kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Poate-i o tampenie ce spun dar vezi la motorasul pas-by-pas, sau de la socul automat! Nu stiu la benzinare, dar teoretic nu prea are de unde altundeva sa fie! |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Doar o idee: ***TREBUIE SA VA AUTENTIFICATI PENTRU A ACCESA ACEST LINK*** Piesa numarul 9: valva control relanti. Se desface si se curata sau se inlocuiteste Alta idee: Verificat bujii - cum arata electrozii pe ele: uscate, curate, umede - daca dau scanteie, si verificat fisele. E posibil ca una sau doua sa dea rateuri la rece. Eu cam de aici as incepe ... |
Da... de motoras pas by pas acum aud, n-am ştiut că am aşa ceva, nu ştiu unde să-l caut. Valva 9 din schemă am curătat-o astă vară, deşi nu era cazul. La şoc mă gandeam şi eu, dar am vaga impresie că particip şi eu la anomalia asta: dacă pornesc şi-l las putin să se învartă, apoi plec cu turatia adecvată, nu-i bai, dar cand mă grabesc să plec de pe loc şi nu turez suficient, dă să moară, apăs ambreiajul, accelerez să-l readuc la viaţă şi de aici începe singur s-o ia la galop. Probabil toate manevrele astea îi dereglează puţin creierul şi de aici toată povestea. Îl mai ţin sub observaţie să văd ce şi cum, concret! | |
Tot studiind problema am avut impresia că se aude trăgând aer pe undeva. După ce am verificat ceva coliere şi furtune, constat că nu prea e în regula furtunu gros dintre filtru şi motor. Întrebări: 1- Ce este şi ce rol are "piesa"în care intră acest furtun înspre fitru, şi care are şi o conexiune electrică? 2- Dacă acest furtun nu este etanş, în afară de faptul că poate trage praf, poate influenţa mersul motorului? | |
cip077 • Moderator Senior • Deconectat Posturi: 820 Locatia: Aricestii Rahtivani Joined: 05.08.2013 Masina: Frontera B Motor: 2,2 DTI, 88kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
1- Cred ca e vorba de debitmetru. Daca citeste valori eronate poate afecta functionarea motorului 2- Neetanseitatea poate afecta valorile citite de debitmetru! |
Deci acolo se reglează debitul de aer, funcţie de.... ceva, ştie el ECU de ce, corect? Deci, dacă trage aer "fals" prin acest furtun, debitmetru lucrează cam degeaba, deci poate fi de aici! Bandajăm furtunul până îl înlocuim şi mai urmărim. | |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
daca e fisurat dupa debitmetru acel furtun trebuie etansat/schimbat pentru ca din cauza lui ajunge aer in motor care e nu e "numarat" de acel debitmetru, in plus mizerie. daca e fisurat inainte de debitmetru nu e chiar atat de grav, doar ca filtrul de aer devine inutil deci tot trebuie etansat/schimbat. debitmetrul are doar rol de a "cantari" cantitatea de aer, nu o regleaza el ... reglajul se face in alta parte si da, acel reglaj in face ECU in funtie de mai multe valori citite de diferiti senzori, printre care si acest debitmetru. Ce mi se pare mie curios e de ce nu a intrat in limp mode si de ce nu s-a aprins check engine. |
Mulţam de răspuns, am băgat la cap: -debitmetru măsoară cantitatea de aer, nu o reglează! Probabil aerul nemăsurat nu a fost atât de mult ca sa aprindă bordul, dar suficient să perturbe turaţia. | |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
pai si? ai reusit sa schimbi sau macar sa infunzi furtunul? s-a schimbat ceva in mersul motorului? |
Deocamdată l-am bandajat, nu am ajuns încă la magazin,şi se pare că nu mai face figuri. Am avut impresia că şi în mers ar fi o îmbunătăţire, dar n-am apucat să forţez, să văd cum trage, oricum acum porneşte frumos, n-a mai galopat. Am să-i schimb racordu şi sper că de aici a fost! | |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
super! |
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: boris, stefanarad, Jimmy87, isN, Mihaela | ||||||||