Autor | Subiectul: Problema 4x4 |
nino • Incepator • ![]() ![]() Posturi: 27 Locatia: Otopeni Joined: 03.10.2014 Masina: Opel Frontera 2.2 DTI RS Motor: X22DTH ![]() |
Salut, Am si eu (cred) o problema: 4x4 (HIGH) functioneaza normal pana in momentul in care accelerez mai puternic (Frontera 2.2. DTI SWB cu power box montat..), cand becul 4x4 clipeste rar (2Hz?)... Isi revine dupa cativa metri in mers sau dupa cateva secunde, uneori mai greu cu decuplare si cuplare buton... Actuatorul (motorasul electric ...) de pe cutia de transfer a fost demontat, verificat si functioneaza corect, mecanicul spune ca sistemul 4x4 nu se deconecteaza la acea clipire a becului (nu se poate verifica acest "defect" decat cu masina in mers, n-am apucat sa fac test pe zapezile care au fost...). Ce credeti ca poate fi: cauciucurile sunt aceeasi marca si dimensiune (toate 4) dar pe fata sunt mai uzate (au profil cam 3-4 mm), pe spate sunt noi; furtunasele de vacuum sunt "ca noi" - silicon albastru...; sa fie totusi vacuum-ul (la accelerare puternica acesta scade ca valoare din cate stiu eu...) sau senzorul de pe cutia de transfer? Am cautat pe toate forumurile din UK si Australia si nu am gasit pe cineva cu aceeasi problema... Repet, la mers absolut normal, cu accelerare decenta, nu am probleme, decat la accelerare puternica si la accelerare pe drum foarte denivelat si alunecos... Multumesc anticipat! |
Aici gasesti raspunsul : | |
77BBA • Stagiul 2 • ![]() ![]() Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH ![]() |
vezi aici: ***TREBUIE SA VA AUTENTIFICATI PENTRU A ACCESA ACEST LINK*** poate te ajuta cu ceva |
Ceva de genul asta am patit eu f recent acum vre-o luna doua - doar ca era putin invers. Deci imi clipea check engine la turatii joase - cum o acceleram disparea. Varianta simpla cum s-a rezolvat la mine si cum iti recomand si tie - te duci la reprezentanta, iti pune calculatorul si iti citeste eroarea si apoi o repara. la mine a durat maxim jumatate de ora. era un furtun crapat la vacum. cata putere iti da power boxul? si cat a costat? se merita? | |
nino • Incepator • ![]() ![]() Posturi: 27 Locatia: Otopeni Joined: 03.10.2014 Masina: Opel Frontera 2.2 DTI RS Motor: X22DTH ![]() |
Multumesc @77BBA, am citit linkul indicat de tine dar nu am regasit concret problema mea, sistemul descris l-am inteles... ![]() @alextoader, nu stiu mai nimic de pe powerbox-ul instalat pe masina (nu am facut un test dyno ![]() ![]() ![]() ![]() Revenind la problema mea, pe vacuum as cam da vina, dar nu stiu ce sa mai verific, n-am gasit nici un furtunas defect... ![]() |
77BBA • Stagiul 2 • ![]() ![]() Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH ![]() |
Ar fi bine dacai ai gasi pe cineva cu Tech2, sa iti citeasca erorile din calculatorul de 4x4. Cu Op-Com nu se poate din pacate ![]() ![]() |
nino • Incepator • ![]() ![]() Posturi: 27 Locatia: Otopeni Joined: 03.10.2014 Masina: Opel Frontera 2.2 DTI RS Motor: X22DTH ![]() |
Multumesc Tudor, cred ca ai dreptate, fie un senzor e pe duca, fie un actuator vacuumatic de pe fata deconecteaza (trage) furca datorita uzurii in pistonasul corespunzator... O sa vad daca reusesc un scan si o diagnoza corecta la serviceopel.ro (EDS Team, maiandrei...). Multumesc inca o data, va tin la curent cu aceasta problema. |
nino • Incepator • ![]() ![]() Posturi: 27 Locatia: Otopeni Joined: 03.10.2014 Masina: Opel Frontera 2.2 DTI RS Motor: X22DTH ![]() |
Rezolvata prin amabilitatea si priceperea celor dela EDS Service Opel! Problema, descoperita de electricianul lor, pe care l-am vazut deosebit de priceput, a fost dezizolarea firelor de la senzorul de pe puntea fata (se pare ca e una din "bolile" lor). S-a mai schimbat un furtunas de aerisire reductor si s-au curatat contactele electrice din acea zona. Ii multumesc si lui @maiandrei pentru incercarea de scanare, dar din pacate sistemul (controller-ul) 4x4 nu comunica cu mufa de diagnoza (nu are nici un fir de conexiune)! |
77BBA • Stagiul 2 • ![]() ![]() Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH ![]() |
bine ca s-a rezolvat ... asa ma gandeam si eu ca s-a f-tut un senzor de-ala ... sunt facute ca ceaiul la partea de cabluri ... si alea de la ABS la fel ... ma mir ca nu au reusit sa iti citeasca ecu de 4x4, eu l-am citit in Timisoara pe tech2 si imi dadea eroare pe senzorul de pe cutie. In fine ... bine ca s-a rezolvat. acuma profit si eu de subiectul deschis ... am observat recent la mine, la un drum mai lung ca in modul 4x4 hi, pe la 70 km/h masina intra intr-un tremurat ca si cum ar aveaq rotile dezechilibrate ... pe la 80 km/h dispare. pana in 70 nu tremura. rotile sunt echilibrate si acel tremurat nu il am in 4x2. stie cineva de la ce poate fi ? |
Eu as zice ca, tot o problema de echilibrare ar fi. Ma gandesc ca la o anumita viteza ar putea sa intre in rezonanta mici dezechilibrari ale cardanelor cu rotile, care individual sau in 4x2 nu se simt. Ca o prima incercare, daca n-as avea alte roti, sa schimb de proba, as schimba fata cu spatele. Zic si eu. | |
77BBA • Stagiul 2 • ![]() ![]() Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH ![]() |
ok ... o sa testez in primavara cand schimb rotile de iarna cu cele de vara, pana atunci nu cred ca voi mai avea nevoie de 4x4 la 70km/h. ramane in aer subiectul pana trece frigul. |
nino • Incepator • ![]() ![]() Posturi: 27 Locatia: Otopeni Joined: 03.10.2014 Masina: Opel Frontera 2.2 DTI RS Motor: X22DTH ![]() |
Cred ca am descoperit de ce nu se pot citi date de la 4x4 la masina mea: singura iesire de diagnostic este catre calculatorul de ABS (EHCU), dar masina mea nu a fost echipata cu ABS... |
@ stelea-uite cred ca astea te-ar ajuta.Pe planetara de 2.2 d am 2 santuri pt.sigurante,unul pt.MRL si unul pt.dracoveniile astea.Deci cred ca mizeriile aste se pupa si la tine. Ramane sa cuplezi doar "din cabina" ![]() PS-nu ma indoiesc ca stiai de asta 99% ,dar poate mai ajuta pe cineva. ***TREBUIE SA VA AUTENTIFICATI PENTRU A ACCESA ACEST LINK*** PS 2-nu prea recomand sa cumparati de la cosmin asta,din VL,decat daca nu aveti alta optiune. | |
POLUEZ TARE SI APASAT....YMS-stoica.mdragos-0722.246.245 |
|
stelea • Stagiul 3 • ![]() ![]() Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE ![]() |
El numeste flansele ale MRL-uri ![]() |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
Ligheanul meu de plastic a inceput sa-si manifeste personalitatea. Dimineata,de exemplu,dupa ce o pornesc,becul de 4x4 clipeste,ca si cum nu s-ar fi decuplat.Asta in conditiile in care nu m-am jucat la 4x4 deloc. Daca cuplez si decuplez,(pana sa plec de pe loc) se stinge,dar daca se intampla sa nu vad beculetul,si e calda,nu se mai decupleaza neam-ultima data am mers toata autostrada pana la Varna cu el clipind. La rece mai dau inainte-inapoi si se decupleaza pana la urma. Ce suspectam eu era o pierdere de vacuum,dar am verificat toate capetele accesibile si pot spune cu siguranta ca sunt intregi si sub masina pe cutie,si pe dif.fata,si la motor,si pe la servo,pe acolo,unde sunt electrovalvele. -multe din ele le-a schimbat cand am luat masina.Posibil sa fie undeva pe traseu,dar e putin probabil,de regula la capete se rup. Cred deci ca vreo electrovalva ar putea fi cauza,sau vreun solenoid (bobina) care de/cupleaza pe sub masina. Intrebarea ar fi cum se verifica cele 2 electrovalve de 4x4 ?S-a mai lovit cineva de chestia asta? | |
POLUEZ TARE SI APASAT....YMS-stoica.mdragos-0722.246.245 |
|
stelea • Stagiul 3 • ![]() ![]() Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE ![]() |
Dragos, nu stiu cum este la Frontera, dar la Pajero (cel putin la modelul pe care l-am verificat eu), dupa ce se opreste motorul, deci in lipsa vacum, cupleaza 4x4, iar la pornire decupleaza (este foarte posibil sa nu fie o functionare normala ... nu stiu, n-am vazut decat o masina). Desi am rugat posesorii de B sa verifice acest lucru (pe C.O.), n-am primit nicio informatie in acest sens. Cert este un sigur lucru: sunt doua sisteme diferite de cuplare 4x4 la B (cel putin asa mi-am dat seama din pozele de la Cip) Cu electrovalvele astea trebuie vazut mai intai cum sunt (normal deschise sau normal inchise). Din cate stiu, ele sunt comandate de o unitate, deci sa nu fie si pe acolo vreo problema. De simulat, trebuie sa alimentezi separat electrovalva si vazut daca lucreaza (scoti si furtunul de vacum sa verifici daca "trage" ) |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: ferysson, MarianEne, catalincsd, GeorgeDobrinescu, Giany, Smarandachecristian, paraschivrazvan25, DANUTZ49, pascaru_val, vivi, Helix | ||||||||