TURATIE INSTABILA IN SARCINA - Z17DTL

Forum » Probleme Tehnice » Auto Diesel » turatie instabila in sarcina - z17dtl
Raspunde
2
1
Autor Subiectul: turatie instabila in sarcina - z17dtl
dorello
• Incepator •
Incepator
Profil dorello
Offline Deconectat
Posturi: 8
Locatia: Barlad
Joined: 19.06.2013
Masina: ASTRA G
Motor: Z17DTL
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VS-03-ZBZ
Mail
Raspuns #1 - 19.06.2013 (20:13:28) - Ultima modificare: 20:33:53 2013.06.19
Citat

Va salut,
Detin o masina Astra G 1.7cdti, motor z17dtl, fabricata in 2004, acum are 136.000 km si, de cca 2 luni am probleme cu ea: dupa erorile: P0400 - Sistem recirculare gaze - detectat flux excedent si P0105 - Senzor presiune turbo - semnalul nu este în domeniu, am curatat EGR si galeria de admisie, sters erorile, insa in accelerare (chiar si inceata, usoara) intre 2000 si 2500 rpm scoate fum, iar intre 2700-3000 rpm, smuceste (fluctueaza turatia si nu o pot mentine constanta). Alt simptom este faptul ca in toate vitezele si toate turatiile, la decelerare are tendinta sa "de-a in nas"- decelerarea e prea brusca. Semnele sunt mai accentuate cand motorul e cald.
Orice sugestie e binevenita.
Va multmesc.


 
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #2 - 19.06.2013 (20:13:28) - Ultima modificare: 20:33:53 2013.06.19
Citat

Aici gasesti raspunsul :


 
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #3 - 19.06.2013 (21:01:01)
Citat

fa o curatare a admisiei la turbo , degeaba se curata EGR-ul daca in admisie este mal . Toata mizeria din admisie o arunca in EGR. Dupa curatarea admisiei vezi daca mai face , aceste erori in general se genereaza impreuna .
 
dorello
• Incepator •
Incepator
Profil dorello
Offline Deconectat
Posturi: 8
Locatia: Barlad
Joined: 19.06.2013
Masina: ASTRA G
Motor: Z17DTL
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VS-03-ZBZ
Mail
Raspuns #4 - 20.06.2013 (07:24:03) - Ultima modificare: 07:47:03 2013.06.20
Citat

Scuza-mi ignoranta, dar ce inseamna "admisia la turbo"? filtrul de aer, tubulatura aia dinspre debitmetru care merge in turbina? Filtrul de aer l-am schimbat asta toamna. Nu ma pricep la mecanica dar, daca ar fi probleme la turbina sau in traseul aerului ce intra in turbina, ea nu ar genera presiunea si cantitatea necesara de aer catre admisie, si s-ar genera eroare de presiune insuficienta in admisie, nu? Ca pe opcom nu apare nici o eroare, si nici nu ramane aprins vreun martor in bord.
 
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #5 - 20.06.2013 (09:00:45) - Ultima modificare: 09:01:25 2013.06.20
Citat

in admisie se recircula gazele , si tot odata acolo se mai adauga si scapari ale turbinei (vapori de ulei ) ceea ce face ca sa se adune multa mizerie pe clapetele admisiei si de aici si lipsa de putere. Fa i o curatare a admisiei si respectiv a senzorului de pe admisie si apoi vezi cum se comporta.Nu re legatura cu schimbatul filtrului de aer , sunt lucruri diferite.Nu ai probleme cu turbina , rar vezi la opel o turbina crapata.
 
dorello
• Incepator •
Incepator
Profil dorello
Offline Deconectat
Posturi: 8
Locatia: Barlad
Joined: 19.06.2013
Masina: ASTRA G
Motor: Z17DTL
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VS-03-ZBZ
Mail
Raspuns #6 - 20.06.2013 (09:36:31) - Ultima modificare: 09:39:01 2013.06.20
Citat

ok, am inteles, insa, am spus in primul post ca am curatat EGR si admisia (dat jos galeria si curatat, verificat clapetele din ea- nu erau blocate). Cum pot verifica daca clapetele functioneaza?
 
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #7 - 20.06.2013 (10:22:57)
Citat

Merci la un mecanic sa ti verifice circuitul de vaccum si sa verifice senzorul barometric=senzor presiune turbo(intra o mufa cu 3 pini in acel senzor)
 
dorello
• Incepator •
Incepator
Profil dorello
Offline Deconectat
Posturi: 8
Locatia: Barlad
Joined: 19.06.2013
Masina: ASTRA G
Motor: Z17DTL
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VS-03-ZBZ
Mail
Raspuns #8 - 20.06.2013 (14:15:35)
Citat

ok, multumesc
Am sa merg la mecanic dar mai tarziu, sa-mi revin financiar, apoi am sa postez aici rezultatul.
 
dorello
• Incepator •
Incepator
Profil dorello
Offline Deconectat
Posturi: 8
Locatia: Barlad
Joined: 19.06.2013
Masina: ASTRA G
Motor: Z17DTL
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VS-03-ZBZ
Mail
Raspuns #9 - 23.04.2014 (20:26:48) - Ultima modificare: 20:34:00 2014.04.23
Citat

Am revenit...cam tarziu ce-i drept. Am schimbat acum 3 saptamani senzorul boost pressure de pe galeria de admisie (in urma unei erori P0105), dar problema se mentine (smucituri in unele plaje de turatii).

 
77BBA
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil 77BBA
Offline Deconectat
Posturi: 251
Locatia: Timisoara
Joined: 07.08.2013
Masina: Frontera B
Motor: Y22DTH
TRIMITE MESAJ PRIVAT
TM-77-BBA
Mail
Raspuns #10 - 23.04.2014 (22:23:51) - Ultima modificare: 22:30:28 2014.04.23
Citat

filtrul de motorina cand l-ai schimbat ultima data? aerisitoarele la rezervor functioneaza? pe circuitul de motorina nu ai pierderi? clapetele functioneaza daca ai vacum in furtunul care le actioneaza. Cu motorul pornit scoate furtunul ala care actioneaza clapetele si verifica daca este vacum pe el (cu degetul). Eu cand fac asta la Frontera imi apare si eroare legata de clapete pentru ca le iau vacumul si nu mai functioneaza. Pentru 50 ron cat e o diagnoza poti merge si la un Op-Com sa se uite cineva care se pricepe prin parametri aia "live". De acolo se pot observa destule probleme legate de turbina, egr, clapete, pompa de motorina, MAP, MAF, sonda lambda ... si altele, dar repet: la cineva care SE PRICEPE!
Mie personal imi smuceste asa cand am EGR-ul plin de calamina. E semn ca trebuie dat jos si facut baitza in decarburol.
Cand pleci de pe loc cum se comporta? Nu iti sare acceleratia brusc un pic?
 
dorello
• Incepator •
Incepator
Profil dorello
Offline Deconectat
Posturi: 8
Locatia: Barlad
Joined: 19.06.2013
Masina: ASTRA G
Motor: Z17DTL
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VS-03-ZBZ
Mail
Raspuns #11 - 09.06.2014 (10:08:25) - Ultima modificare: 10:16:16 2014.06.09
Citat

Va Salut,


77BBA: filtrul de motorina il schimb in fiecare toamna (la cca 10.000 Km) odata cu uleiul si celelalte filtre (aer, ulei).
Tin minte ca, anul trecut cand am curatat galeria de admisie, mecanicul a scos furtunul care intra in "ciuperca" care actioneaza axul clapetelor din galeria de admisie, si a verificat daca are vacuum. Tija aia, cu motorul pornit, este actionata spre palaria "ciupercii", iar cand opresc motorul, imediat isi revine la pozitia initiala, ceea ce ma face sa cred ca exista vacuum.
Si DA, dimineata cand plec de acasa la munca, dupa ce introduc in a 2-a simt ca se accelereaza un pic singura, ca o zvacnitura.
Am sa postez aici,cat de curand, un log facut cu OP-COM-ul.
 
77BBA
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil 77BBA
Offline Deconectat
Posturi: 251
Locatia: Timisoara
Joined: 07.08.2013
Masina: Frontera B
Motor: Y22DTH
TRIMITE MESAJ PRIVAT
TM-77-BBA
Mail
Raspuns #12 - 26.06.2014 (00:12:20)
Citat

perfect ... asteptam raspunsuri, sa mai invatam si noi cate ceva...
 
dorello
• Incepator •
Incepator
Profil dorello
Offline Deconectat
Posturi: 8
Locatia: Barlad
Joined: 19.06.2013
Masina: ASTRA G
Motor: Z17DTL
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VS-03-ZBZ
Mail
Raspuns #13 - 01.07.2014 (19:36:59)
Citat

Va salut,
Sper sa fie bun log-oul asta, caci l-am facut singur si ...in graba.Astazi (culmea! ), smuciturile au fost mai ...line, insa scoate fumcam in toate plajele de acceleratie. Ce mi s-a parut mie in neregula, ca novice in mecanica, este lag-ul care apare intre presiunea turbo comandata si cea efectuata. Rog pe cei cu experienta sa-si spuna parerea.
***TREBUIE SA VA AUTENTIFICATI PENTRU A ACCESA ACEST LINK***
 
77BBA
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil 77BBA
Offline Deconectat
Posturi: 251
Locatia: Timisoara
Joined: 07.08.2013
Masina: Frontera B
Motor: Y22DTH
TRIMITE MESAJ PRIVAT
TM-77-BBA
Mail
Raspuns #14 - 10.08.2014 (09:11:39)
Citat

acel "lag" cum zici tu il am si eu la 2.2 dti, nu am probleme din cauza lui cu masina. Ce mi se pare ciudat in logul tau sunt valorile destul de mici la MAF sau inegale la aceleasi turatii (Senzor masã aer mg/cursa) ... care la mine se apropie si de 800mg la turatie de 3000rpm. Sper ca intre timp ai rezolvat problema.
 
dorello
• Incepator •
Incepator
Profil dorello
Offline Deconectat
Posturi: 8
Locatia: Barlad
Joined: 19.06.2013
Masina: ASTRA G
Motor: Z17DTL
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VS-03-ZBZ
Mail
Raspuns #15 - 31.08.2014 (19:04:30)
Citat

Simptomele se manifesta in continuare, m-am obisnuit sa evit turatiile care creeaza probleme. Nu stiu ce sa ii mai fac. Daca as avea posibilitatea, as verifica prin schimbare debitmetrul, apoi EGR.
 
koko69
• Incepator •
Incepator
Profil koko69
Offline Deconectat
Posturi: 5
Locatia: Bucuresti
Joined: 31.07.2015
Motor: Z17DTJ
TRIMITE MESAJ PRIVAT
B-001-III
Mail
Raspuns #16 - 20.10.2015 (23:13:25)
Citat

Salut
Parerea mea este ca masina facea si inainte sa ai problemele de care spui.
Este defect de fabricatie la z17dtl.Eu nu am scapat de acele smucituri pana nu am facut remap la motor.
Ai incercat sa o tii turata la 2000-2500 turatie constanta ,fara sarcina (in parcare ) ? Nu o sa reusesti ,sare in 4000 ture.
Se mai intampla cateodata ca atunci cand schimbi vitezele sa se tureze aiurea la 3500-4000 ture ?
Si parca mai sunt niste mici probleme la aceasta motorizare care pot fi trecute la defecte de fabricatie .
Da o cautare pe Google :
Z17DTL smucituri in timpul mersului intre 2000-2700rpm
si o gasesti niste discutii interesante .Nu dau link sa nu se considere ca fac reclama .
Daca nu ai nici o eroare pe bord lasa masina in pace .Debitmetrul cade foarte greu la motorul asta ,EGR-ul se curata iar bobina se arde rar .
Clapetele din galerie daca sunt blocate se verifica usor.Ori scoti furtunul de vacuum ,ori pui pe cineva sa accelereze brusc la 4000 ture si vezi daca se misca tija si mai ales cat se misca .
Bafta

Astra H Z17DTJ POWERED BY EDS
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #17 - 20.10.2015 (23:13:25)
Citat

Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor !


 

Raspunde Aboneaza-te
2
1
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Rent a car paraschivrazvan25 Publicitate 2023-12-16
ulei cutie viteza luke57 Corsa C - Combo C 2022-10-24
scut metalic opel corsa c 1.2 luke57 Caroserie 2022-08-13
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti pronic Auto Diesel 2022-02-01
Opel Astra 2002 1.2 16V MariusTMC Auto Benzina 2021-08-27
Ultimele poze din Garaj
GL-30-FOI GL-30-FOI CV-00-VMZ CV-00-VMZ CV-00-VMZ
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte
Total membri in comunitate: 3310
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: marcel, craciuncalin, craciunmirceacalin, nedelx, erico0503, bahril, laurentiu1991, razvan28ar, nicusivio, catalin_659