TUTORIAL SCAUNE INCALZITE ASTRA G SI VECTRA B

Forum » Tutoriale » tutorial scaune incalzite astra g si vectra b
Raspunde
2
1
Autor Subiectul: tutorial scaune incalzite astra g si vectra b
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #1 - 04.06.2013 (19:21:55) - Ultima modificare: 17:34:36 2013.12.09
Citat

Incerc sa explic prin cateva cuvinte si poze cum am montat la mine incalzire in scaune aftermarket
Am folosit rezistete de renault
2 relee cu 4 picioruse de dacie dar merg si de opel de proiectoare la 30A-40A
2 sigurante de 5A si sloturile aferente pt ele
Bride plastic -cat mai multe
Cablu pt alimentare mai gros de 4 rosu
papuci furca 2 buc
cablu masa gros de 3.5-4mm maron
Butoane on/off sau butoane originale
fire subtiri de 0.5 sau o75 mm pt alimentarea butoanelor si ledului
Pasul 1 - deconectarea bateriei- - obligatoriu inainte de a desface scaunele trebuie deconectata bateria si lasata cel putin 30 min pt a se descarca condensatorul de la airbag
pasul 2 demontarea scaunului
aici trebuie folosit un cap torx foarte bun si cheie cu criket sanatoasa pentru ca pe fiecare surub al scaunului este pasta de lipire pe el si se desface foarte greu . Dupa ce a ti desfacut scaunul din surubul din spate se desface si surubul din lateral de la centura care este prins de scaun , apoi cu o surubelnita subtirica se desface siguranta la mufa de sub scaun si se scoate mufa afara pt a elibara scaunul



pasul 3 - demontarea tapiteriei si lipirea rezistentelor de renault si punerea la loc a tapiteriei

dupa desfacrerea scaunului se desface tapiteria
primul lucru se desface pizla de sustinere de sub scaun- se trage cu o surubelnita catre fata sa iasa din suportul ei apoi din spate se inlatura singura ca nu mai opune rezistenta



Apoi se desface tapiteria de pe marginea scaunului - este bagata ca pe un cheder si dupa desfacrere o sa se vada inelele de prindere a tapiteriei . Aici am folosit un patent cu varf pt a inlatura acele inele/sarma si sa desfac tapiteria.La fel si la spatar



Dupa ce a ti desfacut acele inele de la sezut si spatar cat sa puteti baga rezistentele , se introduc rezistentele de renault . Rezistentele au pe marinea lor un scotch galben. Acela se inlarura si se lipeste resistenta bine pe scaune .
Dupa lipirea rezistentelor pe sezut si spatar se incepe la repunerea tapiteriei si folosirea acelor bride din plastic in locul inelelor din sarma originale


In unele cazuri se trec cu bridele de plastic prin burete si se prind sub scaun( asta la scaune recaro) deci se trece si prin husa dar fara sa afecteze rezistentele/nichelina.
Firele de la sezut si spatar scotetile pe o parte a scaunului pe unde va vine cel mai bine ca sa ajungeti sub scaun cu firele de alimentare.
Dupa ce a ti pus resistentele si a ti bagat fiecare brida incepe ti sa stringeti din fata catre spatele scaunului iar la spatar de sus in jos in asa fel incat tapiteria sa fie intinsa binisoar dar sa aiba si un pic de joc . NU stringeti pina la refuz bridele lasati un pic de joc al; tapiteriei Dupa ce ati intins tapiteria bine la locul ei se baga marginea scaunului in santul /locasul de cheder , apoi se pune acea plasa /pazla de sustinere . Acum firele de alimentare sunt sub scaun . Aici trebuie sa avem plus, masa si fir buoane.
Pe firul de alimentare de sub scaun de la rezistente legat un soclu de siguranta unde punem o siguranmta de 5A.
C am asta este partea de montare a rezistentelor in scaune

Acum partea electrica
Daca si aici vb de astra g , daca sub scrumiera sunt 2 mufe atunci legaturile sunt relativ simple pt ca acolo legam butoanele ON/OFF sau cele originale
Daca nu exista acele 2 socluri de butoane atunci se recomanda ori luati alimentare de la bricheta ori cel mai sigur luati alimentare din mufa X1 pinul 80 culoare neagra este alimentare pe contact este liber si de acolo veniti cu alimentarea pe sub bord pina la mijlocul consolei apoi plecati pe sub consola dintre scaune cu firele de alimentare ( cel gros-rosu) .
Masa se poate lua de la un surub de la calc de sub scrumiera si se imparte catre fiecare scaun . La fel si alimentarea pleaca din fata catre fiecare scaun .
La iesire din consola catre fiecare scaun in parte treceti firele printr-un tub flexibil pe sub sina scaunelor -exista posibilitatea asta.
Schema de conectare a rezistentelor este aceasta



Montarea scaunului se face in ordinea inversa


Orice completare este bine venita din partea colegilor

Atentie - la scaunele recaro ca sa poata sa se aseze bine rezistentele trebuiesc inversate adica sezutul cu spatarul pt ca scaunele recaro au prelungirea acea pe sezut . Acest lucru NU impiedica cu nimic functionaliatea rezistentelor. Eu le folosesc de 1 an si fc foarte bine


VECTRA B, sunt aceasi pasi la scaune .
legaturile pt alimentarea rezistentelor sunt astfel daca sunt acele 2 mufe destinate incalzirii in scaune atunci legaturile sunt dupa cum urmeaza
fir negru de la rezistenta scaun sofer se leaga la pinul 14 din mufa X1, fir negru de la rezistenta scaun pasager se leaga in pinul 13 din mufa X1, fir galben de la rezistente se leaga la masa

La vectra b , butoanele sunt cu on/off , iar la unele modele mufa butoanelor deja exista sub scrumiera , daca exista acolo , mai tb doar butoanele propriu zise , bagata siguranta pt butoane si gata sunt alimentate cu tensiune, deci mai tb facuti doar pasii enumerati mai sus . Pus rezistentele pe scaune si tras fire catre pinul 13 si 14 din mufa X1 si leg la masa (masa se poate lua de la un surub de la frana de mana.)
 
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #2 - 04.06.2013 (19:21:55) - Ultima modificare: 17:34:36 2013.12.09
Citat

Aici gasesti raspunsul :


 
marius_mx
• Incepator •
Incepator
Offline Deconectat
Posturi: 1
Locatia: Pitesti
Joined: 05.06.2013
TRIMITE MESAJ PRIVAT
AG-28-FGD
Yahoo MessengerMail
Raspuns #3 - 05.06.2013 (15:57:23)
Citat

Fa ceva te rog cu pozele alea ca nu se mai deschid...in rest stima!
 
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #4 - 05.06.2013 (19:18:21) - Ultima modificare: 18:35:50 2013.06.08
Citat

Se va lucra din nou la tutorial pt a face posibil si vizionarea pozelor.
 
mariusgmg
• Incepator •
Incepator
Profil mariusgmg
Offline Deconectat
Posturi: 1
Locatia: Iasi
Joined: 08.08.2013
Masina: Vectra B1
Motor: Z18XE
TRIMITE MESAJ PRIVAT
IS-08-FXG
FacebookYahoo MessengerMail
Raspuns #5 - 03.11.2013 (07:20:51)
Citat

Si, totusi, pozele?!?
 
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #6 - 03.11.2013 (13:34:25) - Ultima modificare: 15:16:35 2013.11.03
Citat

Pozele din tutorial sau sters odata cu trecerea forumului la noua infatisare . Nu am mai putut sa le recuperez , iar alte poze nu mai sunt . Daca se va ivi vreun montaj cu cea mai mare placere le voi posta aici , pina atunci daca altcineva este dispus sa le incarce aici sau poate chiar sa faca alt tutorial este bine venit .
 
tonypsg
• Incepator •
Incepator
Profil tonypsg
Offline Deconectat
Posturi: 21
Locatia: Brasov
Joined: 13.06.2013
Masina: astra g
Motor: y17dt
TRIMITE MESAJ PRIVAT
BV-23-PSG
Yahoo MessengerMail
Raspuns #7 - 03.11.2013 (16:55:27)
Citat

salutari,si eu am pus incalzire in scaune dar am folosit instalatia originala de sub scaune si a fost plug and play.mufele le aveam pana la scrumiera si x1.de aici am bagat doar pinii in locurile corespunzatoare si ca si scaune am folosit recaro cu incalzire originala in ele si merg perfect!

simplu ca buna ziua
bobeleac
• Incepator •
Incepator
Profil bobeleac
Offline Deconectat
Posturi: 34
Locatia: Focsani
Joined: 09.06.2013
Masina: astra g
Motor: y20 dth
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VN-05-CWI
Mail
Raspuns #8 - 09.12.2013 (16:00:57)
Citat

Buna ziua!Gabi te deranjez si eu cu o intrebare :am cele doua mufe pentru incalzire in scaune ,dispuse sub scrumiera ,trebuie sa ma leg cu firul de plus de la mufa X1 de la pinul 80 pentru a ajunge la scaune ?Nu am butoane originale ,o sa incerc sa merg pe butoane on-of .
 
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #9 - 09.12.2013 (17:24:50) - Ultima modificare: 17:33:02 2013.12.09
Citat

Citat din mesajul lui: bobeleac din 09.12.2013 16:00:57

Buna ziua!Gabi te deranjez si eu cu o intrebare :am cele doua mufe pentru incalzire in scaune ,dispuse sub scrumiera ,trebuie sa ma leg cu firul de plus de la mufa X1 de la pinul 80 pentru a ajunge la scaune ?Nu am butoane originale ,o sa incerc sa merg pe butoane on-of .

Daca ai acele mufe la scrumiera pentru butoane atunci si si slot in tabloul de sigurante
Deci...din pinul 80 pleci cu un fir mai gros catre scrumiera si de acolo te imparti pt st si dr cu relee iar din relee mergi mai departe catre scaune .Iti pun aici si schema electrica daca mergi pe varianta cu relee.
O sa incerc sa fac un tutorial cand voi mai face un montaj , toate datele sau pierdut odata cu noua grafica a forumului . Poti folosi lejer butoane on-off , gasesti pe conex.ro la 7 lei bucata cu 4 pini si pentru iluminat.

Imagine

***TREBUIE SA VA AUTENTIFICATI PENTRU A ACCESA ACEST LINK***
 
bobeleac
• Incepator •
Incepator
Profil bobeleac
Offline Deconectat
Posturi: 34
Locatia: Focsani
Joined: 09.06.2013
Masina: astra g
Motor: y20 dth
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VN-05-CWI
Mail
Raspuns #10 - 10.12.2013 (17:40:51)
Citat

Multumesc !
 
bobeleac
• Incepator •
Incepator
Profil bobeleac
Offline Deconectat
Posturi: 34
Locatia: Focsani
Joined: 09.06.2013
Masina: astra g
Motor: y20 dth
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VN-05-CWI
Mail
Raspuns #11 - 25.01.2014 (17:01:41)
Citat

Salut!Am gasit citeva poze facute de colegul Gabi referitoare la montare incalzirea in scaune,sper sa se vada bine.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
 
bobeleac
• Incepator •
Incepator
Profil bobeleac
Offline Deconectat
Posturi: 34
Locatia: Focsani
Joined: 09.06.2013
Masina: astra g
Motor: y20 dth
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VN-05-CWI
Mail
Raspuns #12 - 25.01.2014 (17:15:22) - Ultima modificare: 17:27:28 2014.01.25
Citat

As mai adauga ,pentru cei care nu cunosc,mufa X1,cea din care trebuie tras un fir de plus cu un pin tata,aceasta se afla pe partea soferului,jos in partea stinga,este de culoare verde ,prinsa in doua piulite de plastic(trebuie dat capacul din fata al pragului exact unde vine minerul pentru deblocat capota).Pentru a introduce pinul nr 80 de plus dupa contact trebuie ca aceasta mufa sa fie decuplata din cea mama,apoi declipsata,are cite 3 lamele pe fiecare parte care trebuie blocate,spre in sus .Este necesar pentru ca nu putem introduce sau scoate nici un pin din aceasta,din cauza unei sigurante galbene care trebuie trasa in lateral si apoi introdus pinul .Oricum pini pentru mufa X1 ,se gasesc bineinteles doar la dezmembrari,asa ca puteti sa vedeti efectiv pe o masina dezmembrata .Cablurile pentru alimentare pot fi de 2,5 mm fir de cupru litat,tinind cont ca firul de pe rezistente are 1mm in sectiune.
 
bobeleac
• Incepator •
Incepator
Profil bobeleac
Offline Deconectat
Posturi: 34
Locatia: Focsani
Joined: 09.06.2013
Masina: astra g
Motor: y20 dth
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VN-05-CWI
Mail
Raspuns #13 - 25.01.2014 (17:42:39)
Citat

Dimensionarea sectiunii cablului se poate face cu formula W:V=A, unde W =puterea rezistentelor de renault 45 w; V=tensiune utilizata;A=amperi ;deci avem 45 W:12V=3,75 amperi ,pentru instalatii se considera 6A la 1,5mm patrati,adica 4A la mm patrat. 3,75/4=0,93--1 mm patrat,cam atat are in sectiunea instalatia electrica .Rezulta ca putem pune linistit un fir de cupru de 2,5 mm patrati.Sper ca nu v-am zapacit .
 
alx78
• Incepator •
Incepator
Profil alx78
Offline Deconectat
Posturi: 84
Locatia: Rm. Sarat
Joined: 06.06.2013
Masina: Astra G
Motor: Y17DT
TRIMITE MESAJ PRIVAT
BZ-06-KOH
Yahoo MessengerMail
Raspuns #14 - 26.01.2014 (11:44:36)
Citat

Citat din mesajul lui: bobeleac din 25.01.2014 17:42:39

Dimensionarea sectiunii cablului se poate face cu formula W:V=A, unde W =puterea rezistentelor de renault 45 w; V=tensiune utilizata;A=amperi ;deci avem 45 W:12V=3,75 amperi ,pentru instalatii se considera 6A la 1,5mm patrati,adica 4A la mm patrat. 3,75/4=0,93--1 mm patrat,cam atat are in sectiunea instalatia electrica .Rezulta ca putem pune linistit un fir de cupru de 2,5 mm patrati.Sper ca nu v-am zapacit .

eu zic asa: cine se pricepe sa monteze, cine nu... sa ceara ajutor ca sa nu faca vreo prostie si sa ia foc.

FAN OPEL
SATANA_01
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil SATANA_01
Offline Deconectat
Posturi: 288
Locatia: Bucuresti
Joined: 08.08.2013
Motor: 2.5TDS
TRIMITE MESAJ PRIVAT
B-666-SAT
Yahoo MessengerMail
Raspuns #15 - 28.01.2014 (21:16:49)
Citat

Citat din mesajul lui: bobeleac din 25.01.2014 17:42:39

Dimensionarea sectiunii cablului se poate face cu formula W:V=A, unde W =puterea rezistentelor de renault 45 w; V=tensiune utilizata;A=amperi ;deci avem 45 W:12V=3,75 amperi ,pentru instalatii se considera 6A la 1,5mm patrati,adica 4A la mm patrat. 3,75/4=0,93--1 mm patrat,cam atat are in sectiunea instalatia electrica .Rezulta ca putem pune linistit un fir de cupru de 2,5 mm patrati.Sper ca nu v-am zapacit .

Firele originale,de fabrica,puse la incalzirea originala de Renault,au 0.75.Cele originale,de Opel,au tot atat.Deci ce dracu` sa facem cu 2.5 mm in continuarea celor de 0.75?

POLUEZ TARE SI APASAT....YMS-stoica.mdragos-0722.246.245
bobeleac
• Incepator •
Incepator
Profil bobeleac
Offline Deconectat
Posturi: 34
Locatia: Focsani
Joined: 09.06.2013
Masina: astra g
Motor: y20 dth
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VN-05-CWI
Mail
Raspuns #16 - 29.01.2014 (19:34:11) - Ultima modificare: 19:51:24 2014.01.29
Citat

Cred ca cele de renault au 1mm patrat in sectiune, daca instalatia are mai putin exista posibilitatea sa se incalzeasca firele de cupru si sa iasa putin fum din ele sau mai grav..Eu am pus de 2,5 ,intr-adevar sunt supraevaluate.Daca masori de pe o instalatie originala ,opel ,o sa constati ca sectiunea firului de cupru e mai mare de 1,5 mm patrati,eu am gasit in comert fir multifilar de cupru de 1 mm si de 2,5 asa ca am ales de 2,5 .
Imagine
 
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #17 - 29.01.2014 (19:34:11) - Ultima modificare: 19:51:24 2014.01.29
Citat

Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor !


 

Raspunde Aboneaza-te
2
1
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Rent a car paraschivrazvan25 Publicitate 2023-12-16
ulei cutie viteza luke57 Corsa C - Combo C 2022-10-24
scut metalic opel corsa c 1.2 luke57 Caroserie 2022-08-13
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti pronic Auto Diesel 2022-02-01
Opel Astra 2002 1.2 16V MariusTMC Auto Benzina 2021-08-27
Ultimele poze din Garaj
GL-30-FOI GL-30-FOI CV-00-VMZ CV-00-VMZ CV-00-VMZ
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte
Total membri in comunitate: 3310
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: claudiu-cld, TicuCatalin, monciroo, marius002, urucubogdan, chrismark
Vizitatori online: 15