Autor | Subiectul: P0190 + mod avarie + fum gri intre 1700 si 2100 turatii |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
An nou fericit tuturor forumistilor, drumuri bune in 2014 si probleme cat mai putine cu masinile. Revin si eu cu Frontera B, motor 2.2 Y22 DTH, cu o problema mai veche de care nu am avut timp sa ma ocup. Masina merge bine, porneste la cheie, trage bine pana in momentul in care este tinuta peste 1-2 minute in plaja de turatii 1700 - 2100, la relantiu scoasa din viteza sau in mers in orice viteza. In acea plaja de turatii SI DOAR ACOLO, incepe sa dea fum gri, motorul da o bataie ca de injector, se aprinde check engine cu eroarea P0190, motorul intra in "limp mode" - mod avarie. Din mers daca se accelereaza mai tare si se tine turata in 2500 - 3000 de ture, eroarea si fumul dispar in maxim 5 minute, check engine se stinge si masina isi revine. Pe loc daca se opreste motorul si se porneste din nou, dispare eroarea si dispare si fumul. Sunt momente in care, chiar si in acea plaja de turatii NU APARE eroarea. Dupa o cautare pe google a codului de eroare am dat de un Fuel Rail Pressure Sensor Circuit, adica eroare senzor de presiune pe rampa common rail, pe care motorul meu nu il are fiind cu injectie directa din pompa si nu common rail. Pompa (care este un Boshc vp44) a fost de curand refacuta si testata pe banc profesional trecand cu brio toati pasii la diagnoza, deci o scoatem momentan din discutie. Pareri, impresii ? De unde sa incep verificarile? Pt inceput din ce am mai citit si studiat pot fi: - ax cu came decalat cateva grade fata de pozitia corecta (am lucrat la masina si am aliniat din ochi axa cu came, fiindu-mi lene sa dau pompa de vaccum jos si sa aliniez cum trebuie axa cu came impreuna cu distributia) - pierdere de presiune undeva pe circuitul de motorina intre pompa si injectoare (posibil la conducte sau la o-ringurile din capul injectorului) - un injector mai puturos cu o duza putin infundata care nu da motorina asa cum trebuie in turatiile alea |
Aici gasesti raspunsul : | |
Eu am gasit asa ceva despre -P0190 defect la electrovalva de presiune din capul hidraulic. Fa i si o intrebare lui mariusnapcorii . Intra mai rrar pe aici dar am lasat eu numerele lui de telefon pe un topic. | |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
electrovalva respectiva a fost schimbata de curand (acum 2 luni) impreuna cu ECM-ul de pe pompa. Am optat pentru varianta noi noute sa ma stiu in siguranta. In plus pompa a trecut toate testele facute pe stand bosch si am primit 1 an garantie pe ECM (ECU) de pe pompa + ambele electrovalve ce vin legate de ECU. Se poate sa fie capul hidraulic in sine copt, dar sper sa nu fie chiar aia ... in plus nu prea imi vine sa cred, tot din cauza ca a trecut toti pasii la test pompa. Testele plus schibarea de ECM s-au facut la ATS Cluj (daca nu e nevoie reclama rog un mod sa stearga partea asta), oamenii sunt super apti in materie de pompe de injectie si mi-au fost recomandati din mai mutle parti, asa ca nu ma indoiesc de treaba pe care au facut-o. Deci facand abstractie de pompa, ce pareri mai aveti ? |
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
S-a rezolvat in vreun fel?? Am o problema similara. La inceput intra (destul de rar) in limp mode doar in viteza a 3-a la turatiile mentionate mai sus (coduri de eroare P0190, P1100, P0150 si P0400) ... o vreme destul de lunga erorile nu au mai aparut (problema rezolvata de la sine ... nu am facut nimic ...) Acum, dupa aproape 2 ani, codurile si simptomele de mai sus au revenit ... insa mult mai enervant, adica intra in limp mode in vitezele 3, 4 si 5 intre 1700 si 2300 de ture (daca o tin mai mult de 15 sec in plaja de turatie respectiva ... adica aproape tot timpul) |
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Ok ... raspund singur. Am curatat EGR (capsulat, nu electronic ... se poate, atata vreme cat nu e sparta membrana) si admisia (balauri pe acolo ... Multumesc cip pentru ajutor ... a pornit la a 3-a cheie, fara spray sau amorsare ... doar blocat furtunas de retur). Au disparut erorile ... merge mult mai rotund, urca in ture mult mai bine ... DAR ... de obicei dupa ce se incalzeste, pierde din putere, merge de parca turbo ar fi doar pe la 20% (nu stiu inca ce are pentru ca nu da coduri de eroare ... banuiesc senzorul de presiune de pe admisie ... dar mai cercetez). Oricum, e ciudat, o zi merge perfect, a doua zi e fara putere. Astept sugestii daca aveti. |
Trifu • Incepator • Deconectat Posturi: 6 Locatia: Drobeta Turnu Severin Joined: 10.07.2015 Masina: Frontera B Motor: 2171 Diesel 116Cp TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Buna ziua! Am avut aceiasi problema la masina am anulat supapa rotunda de dupa egr . Am 5 ani de atunci si masina merge perfect . |
Alin |
|
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Adica au ramas voletii (fliturasii) pe deschis? |
cip077 • Moderator Senior • Deconectat Posturi: 820 Locatia: Aricestii Rahtivani Joined: 05.08.2013 Masina: Frontera B Motor: 2,2 DTI, 88kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Atat teoretic, cat si prcactic, DA. E un artificiu de moment, cand se va depune calamina si in alte locuri, sa vezi minuni! |
Trifu • Incepator • Deconectat Posturi: 6 Locatia: Drobeta Turnu Severin Joined: 10.07.2015 Masina: Frontera B Motor: 2171 Diesel 116Cp TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Salut! Eu am artificiul asta de 5 ani si am vreo 40000km de atunci pana acum mi-a mers perfect,mecanicul meu mi-a spus ca nu este nici o problema. Ca si ideie diacnosticul dat de reprezentanta Opel Craiova a fost ca,calculatorul masini este de vina da comanda gresita la clapeta aceia de aia tremura si scoate fum intre 1500 si 2000 de turati si trebuie schimbat Ecu. Eu nu stiu daca va cauza in timp motorului dar deocamdata merge perfect si nu-mi mai da nici o eroare. Va doresc numai bine! |
Alin |
|
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Din cate stiu eu ... valva e vacuumatica (nu are numic electronic in ea). Practic, daca pompa de vacuum functioneaza si valva trebuie sa mearga. La turatie mica exista vacuum mare (depresie - valva inchisa, voleti inchisi) ... cu cat creste turatia cu atat scade vacuumul (deschide voletii). Eu nu vad nici o legatura cu ECU ... probabil le era prea lene sa deschida admisia si sa vada ce blocheaza voletii (... calamina) sau era prea ieftina lucrarea pentru "reprezentanta" ... |
Trifu • Incepator • Deconectat Posturi: 6 Locatia: Drobeta Turnu Severin Joined: 10.07.2015 Masina: Frontera B Motor: 2171 Diesel 116Cp TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Salut! Vreau sa spun ca inainte sa merg la reprezentanta eu personal am curatat acele clapete, egr etc,ca nu-i mai dadeam de cap. Acolo unde incepe efacuarea era calamina de nu puteai sa bagi nici varful la surubelnita. Sunt convins ca aia de la reprezentanta nu prea m-au bagat in seama dar cu diagnosticul lor am venit la mecanicul meu si acesta mi-a blocat clapetele pe deschis si de atunci nu mai am probleme cu masina(deocamdata)nu se stie ce efecte are asupra motorului in timp,dar credeti-ma ca am fost in 5 serviceuri care mi-au luat banii degeaba si nu dadeau nici un verdict(ba egr,ba nu stiu ce senzor turbo, ba pompa injectie etc) Numai bine! |
Alin |
|
P0190 + mod avarie + P0400 = LIPSA VACUUM (furtunase fisurate, electrovalve, supapele de la egr sau voleti sau turbo-defecte sau doar obosite, pompa vid (uzat, zgariat ,, teflonul„). Verificarea lipsei de vacuum se face cu motorul pornit, capota ridicata, electrovalvele trebuie sa bazaie destul de tare (toate). | |
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: cata_angels, DavidNicolae, CROITORU, ouagadugu, GMG, Alexanru, MarianDraghici | ||||||||