REGLARE AVANS

Forum » Probleme Tehnice » Auto Diesel » Reglare Avans
Raspunde
Autor Subiectul: Reglare Avans
77BBA
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil 77BBA
Offline Deconectat
Posturi: 251
Locatia: Timisoara
Joined: 07.08.2013
Masina: Frontera B
Motor: Y22DTH
TRIMITE MESAJ PRIVAT
TM-77-BBA
Mail
Raspuns #1 - 10.09.2013 (11:04:17)
Citat

Dupa cum spune si titlul ...

Ar putea cineva sa ma indrume spre un tutorial sau sa imi dea niste explicatii despre

- cum se regleaza avansul
- care ar trebui sa fie valorile intre care trebuie sa fie avansul cerut si avansul realizat
- care e legatura dintre avans si consumul / puterea motorului

Avansul il pot masura cu OP-COM-ul ... doar ca nu stiu de unde si cum se regleaza pe motorul meu / pompa mea.
Motor Y22DTH
Pompa Bosch VP44

Multumesc in avans.

 
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #2 - 10.09.2013 (11:04:17)
Citat

Aici gasesti raspunsul :


 
KoSmO
• Stagiul 1 •
Stagiul 1
Profil KoSmO
Offline Deconectat
Posturi: 185
Locatia: Bucuresti
Joined: 04.06.2013
TRIMITE MESAJ PRIVAT
-IF-88-AGI
Yahoo MessengerMail
Raspuns #3 - 10.09.2013 (16:24:11)
Citat

Daca imi aduc bine aminte si sper sa nu gresesc, op-com - ul doar citeste. Nu cred ca poti scrie cu el valoarea noua a avansului. Dar cu siguranta merge prin modificarea softului adica prin remapare sau sa umble cineva cu un tester de remaprare la harta originala si sa modifice avansul masinii. Daca o sa te uiti in opcom ai sa vezi valoarea prestabilita si valoarea de turatie pe care merge masina.
 
77BBA
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil 77BBA
Offline Deconectat
Posturi: 251
Locatia: Timisoara
Joined: 07.08.2013
Masina: Frontera B
Motor: Y22DTH
TRIMITE MESAJ PRIVAT
TM-77-BBA
Mail
Raspuns #4 - 11.09.2013 (11:30:54) - Ultima modificare: 11:34:21 2013.09.11
Citat

Am vazut asta in op-com. o sa ma mai joc pe acolo (poate reusesc sa o stric de tot:D) sa vad ce mai pot face din el. Eu voiam sa stiu daca este vreo metoda de reglare manuala (din vreo piulita / surub de pe pompa) ... sau daca nu se poate manual, daca exista posibilitatea de a fi setat din tech 2.

din ce am gasit pe net despre reglarea avansului la pompa asta:

VP44 Timing Principles

Timing in the VP44 is controlled by an internal timing piston coupled to a cam ring inside the pump. The timing piston is moved by fuel pressure. The amount of fuel pressure in the timing piston assembly housing is controlled by an internal transfer pump and a pulsating timing solenoid valve. As the pump speed increases, the fuel pressure to the timing piston assembly also increases.
Based on the inputs from the fuel pump control module (FPCM), the timing solenoid valve pulses to vary the pressure to move the timing piston, which results in the cam ring moving to the desired position to achieve the commanded timing. The more pressure created by the internal transfer pump and timing solenoid valve, the more the timing will advance; therefore, timing range capability is increased at higher rpms.

Adica mai pe romaneste din ce inteleg eu: pistonul de avans este controlat de calculatorul pompei, care calculator la randul lui primeste informatii de la ECU masinii ... deci teoretic se poate regla din soft pana la urma ...

Ma intereseaza foarte mult acest aspect, deoarece banuiesc eu ca nu este reglat chiar cum trebuie, m-am intalnit acum la Fest cu cineva care avea o Frontera exact ca a mea (acelasi motor, acelasi an) si consumul lui (mediu) la 100 de km era cam cu 1,5 - 2l/100 mai mic decat al meu. Singura cauza la care m-am putut gandi este avansul din pompa. In plus la mine mai si fumega pe negru destul de des, dar asta poate fi din cauza EGR-ului care este dezactivat.

Alte variante pentru consum crescut de motorina care ar mai putea fi ?



 
77BBA
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil 77BBA
Offline Deconectat
Posturi: 251
Locatia: Timisoara
Joined: 07.08.2013
Masina: Frontera B
Motor: Y22DTH
TRIMITE MESAJ PRIVAT
TM-77-BBA
Mail
Raspuns #5 - 25.10.2013 (20:24:28)
Citat

reglarea avansului la Y20DTH si Y22DTH se face dupa cum urmeaza:

se desfac:

- capac chiuloasa
- curea utilitati
- intinzator curea utilitati
- capac vizitare pompa injectie

se aliniaza motorul la punctul zero dupa cum urmeaza:

- un semn pe fulia de vibrochen si pe blocul motor, - optional se desface senzorul de turatie vibrochen si se introduce o coada de surub de 8 pana se blocheaza
Ideal cand fulia vibrochen este aliniata/pusa pe semn/vibrochenul blocat trebuie sa avem:
- axul cu came trebuie sa fie cu camele de la pistonul 1, ambele in sus (aprox ora 1 si ora 11), pistonul 1 fiind la liber in acel moment, optional se da jos pompa de vacum si se aliniaza perfect paralel tesitura din axul cu came cu chiuloasa
- la rotile dintate de la pompa (unde s-a desfacut capacul de vizitare) este o gaurica in partea de sus unde intra coada unui burghiu de 6, se introduce cu tupeu pana intra destul de mult, in cazul in care nu intra se misca usor in stanga dreapta de vibrochen. Pentru a verifica daca s-a blocat pompa, dupa introducerea blocatorului (coada burghiu de 6) se incearca invartirea motorului din fulia de vibrochen. Acesta ar trebui sa nu se poata misca. Daca se misca inseamna ca nu s-a introdus pana la capat blocarea la rotile / fulia pompei.

dupa ce totul este blocat pe pozitie :
- se desface roata dintata de pe axul cu came (doar se slabeste surubul in asa fel incat sa se miste singura
- se desfac cele 4 suruburi care tin rotile dintate fixate de fulia pompei - cheie E12 - se slabesc doar
- se invarte de fulia vibrochen spre stanga avansul creste, spre dreapta avansul scade
- se strang suruburile E12 la loc
- se scoate burghiul de 6 care blocheaza pompa(optional blocatorul de pe vibrochen, daca l-ati folosit)
- se aduce vibrochenul inapoi la semn
- se strange roata dintata de pe axul cu came, avand grija sa se pastreze pozitia 0 a axului cu came.


- se monteaza totul la loc (mai putin capacul de vizitare pe care va recomand sa il puneti doar in 2 suruburi sa nu va zboare uleiul prin masina si capacul chiuloasa doar in 4)

- se porneste masina si se verifica avansul cu OP-COM sau alte diagnoze. Daca avansul este asa cum trebuie se monteaza totul definitiv pe masina. Daca nu se reia operatiunea.

- avansul optim unde este si putere si consum redus este intre 4 si 4,4 grade.

Pentru alte detalii ma puteti cauta pe privat sau pe aici. Pentru poze legate de tot ce am scris pe aici astept solicitari pentru ca nu prea am vreme sa le pun pe toate acum, sau voi reveni cu poze mai prin iarna cand ma mai linistesc si eu cu treburile.
 
KoSmO
• Stagiul 1 •
Stagiul 1
Profil KoSmO
Offline Deconectat
Posturi: 185
Locatia: Bucuresti
Joined: 04.06.2013
TRIMITE MESAJ PRIVAT
-IF-88-AGI
Yahoo MessengerMail
Raspuns #6 - 27.10.2013 (10:21:13)
Citat

Salutare, iti recomand sa faci un tutorial in care sa bagi aceasta descriere, sigur va fi utila si altor membri !

***TREBUIE SA VA AUTENTIFICATI PENTRU A ACCESA ACEST LINK***

Bafta !
 
flavicx
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil flavicx
Offline Deconectat
Posturi: 230
Locatia: Alba Iulia
Joined: 13.10.2013
Masina: Frontera B
Motor: Y22DTH 85kw
TRIMITE MESAJ PRIVAT
AB-50-BUG
Mail
Raspuns #7 - 13.07.2016 (14:22:56) - Ultima modificare: 14:47:24 2016.07.13
Citat

Aduc un subiect vechi iar in discutie ...

La mine motorul merge usor dezechilibrat (sacadat) pe la 1800-2000 de rotatii (aici se simte cel mai puternic) ... o problema pe care nu am luat-o in seama pana acum (dar am vazut ca alte motoare de acelasi tip, fie pe Frontera fie pe alte modele Opel, nu au aceasta problema).

Credeti ca ar putea fi din avansul pompei? ... sau alta problema tot din pompa?

Fac urmatoarele precizari:
- Motor Y22DTH, 116 cai, 85 kw, an 2002
- Pompa de injectie PSG5 (o mufa), terminatie 009 ... care nu se dezamorseaza Emoticon (mai bune zis nu se mai dezamorseaza ... schimbat O-ringurile de pe injectoare)
- Motorul porneste usor, nu consuma ulei, nu scoate fum alb sau negru, are putere (mai putin in cazul de mai jos).
- Am un consum mediu de 8,5 l/100 km
- Turbina noua
- EGR nou
- Admisie curatata
- Debitmetru ok (am si de schimb vreo doua ... tot asa face)
- Date citite cu OpCom: Inceput de injectie 20.3 grade; Inceput de injectie calculat 2.6 grade; Inceput de injectie real 2.6 grade (la relanti).
- In viteza a 3-a la mers constant intre 1800-2000 rotatii, apare codul P0190 (B) Defect mecanic in sistemul de alimentare cu combustibil (sarcina partiala), moment in care masina nu mai are putere si nu se mai tureaza peste 3000 de rotatii (problema dispare in 30 de secunde daca schimb viteza si variez putin turatia, sau opresc si pornesc iar).

 
flavicx
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil flavicx
Offline Deconectat
Posturi: 230
Locatia: Alba Iulia
Joined: 13.10.2013
Masina: Frontera B
Motor: Y22DTH 85kw
TRIMITE MESAJ PRIVAT
AB-50-BUG
Mail
Raspuns #8 - 17.07.2016 (20:28:51)
Citat

Raspund singur.
Nu este avansul pompei ... nu are nici o legatura cu pompa de injectie.
Cel mai probabil debit prea mare sau prea mic pe unul din (sau mai multe) injectoare. Voi verifica.
 
dariusbretan
• Incepator •
Incepator
Offline Deconectat
Posturi: 1
Locatia: Ulciug
Joined: 08.05.2017
TRIMITE MESAJ PRIVAT
SJ-02-WKL
MailWebsite
Raspuns #9 - 08.05.2017 (18:25:54) - Ultima modificare: 18:26:52 2017.05.08
Citat

De ce dupa reglare, timp de injectie real sub 8, grade proneste foarte greu si nu se mai accelereaza decat pana la 3000 r/m?
 
flavicx
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil flavicx
Offline Deconectat
Posturi: 230
Locatia: Alba Iulia
Joined: 13.10.2013
Masina: Frontera B
Motor: Y22DTH 85kw
TRIMITE MESAJ PRIVAT
AB-50-BUG
Mail
Raspuns #10 - 08.05.2017 (20:22:08) - Ultima modificare: 20:23:00 2017.05.08
Citat

Avansul real trebuie sa fie cat mai aproape de cel calculat, plus minus 0.3 ... la mine orice diferenta mai mare de 0.3 cauza un mers defectuos al motorului (nu se tura ok, scotea mult fum etc etc)

Nu ai erori stocate?

PS: adaugare la ultimul meu post - P0190 era dat de vacuumul de pe voleti
 
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #11 - 08.05.2017 (20:22:08) - Ultima modificare: 20:23:00 2017.05.08
Citat

Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor !


 

Raspunde Aboneaza-te
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Vopsire Opel Vectra C 2003 2.0YDTH o-eduard Modificari optice 2018-11-01
Z17DTH Nu pornește decât cu senzorul de la axul cu came scox Aly934 Auto Diesel 2018-10-30
Astra g 1.6 16V z16xep florentyndan Auto Benzina 2018-10-22
Cod eroare și imobilizate activat Cirtiuionutbogdan Zafira B 2018-10-15
Buton sport Nathan Discutii Generale 2018-10-13
Ultimele poze din Garaj
VN-07-FWL VN-07-FWL VN-07-FWL VN-07-FWL VN-07-FWL
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7109 de mesaje in 784 de subiecte
Total membri in comunitate: 2864
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este craciuncalin
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: ro.auto, scorpion67, desmereanu_daniel, danieldesmereanu, tehtronics, rfv91, margineanghe, Dasscal
Membri online: gabiopel
Vizitatori online: 13