Posturile utilizatorului stelea

Raspuns la subiectul Probleme tren rulare la data 21.11.2015, ora 06:21:08
AISIN, d.p.d.v. calitativ peste AVM, dar 800 SH in niciun caz.
AVM sunt de doua feluri: STANDARD (cele cu negru si sunt fabricate din turnat si sunt mai ieftine) si HIGH PERFORMANCE (cele cu rosu, sunt fabricate din forjat, sunt si mai scumpe Emoticon si abia astea tind calitativ spre AISIN).
Mai e si varianta:
http://www.milneroffroad.com/vauxhall/frontera/vf22d-2-2dt-1999-2004/vf22d-axle-frontrear-0/vf22d-manual-free-wheeling-hub-0
Raspuns la subiectul RUBRICA ,, VREAU SA STIU,, la data 13.11.2015, ora 18:31:06
Citat din mesajul lui: costineltanasie din 13.11.2015 13:42:33

si daca vrei sa iesi si nu poti pe usa sau geam, ce faci ?


Uite la asta nu m-am gandit, desi m-am aflat in situatia descrisa ...
Raspuns la subiectul RUBRICA ,, VREAU SA STIU,, la data 06.11.2015, ora 22:00:05
Citat din mesajul lui: alextoader din 06.11.2015 10:07:47

Pot sa imi pun trapa pe fata?
Am crezut ca la Burile scurte nu exista dar am vazut recent una pe FB.
Eventual tb sa iau tot acoperisul de la un B cu trapa? Sau pot sa decpze acoperisul existent?
Pare complicat si cu sanse mari sa se vada nasol operatia...
Ce parere aveti?
Mi-am dorit intotdeauna trapa Emoticon


Trapa e tot ce nu imi doresc la o masina ...
Raspuns la subiectul RUBRICA ,, VREAU SA STIU,, la data 06.11.2015, ora 21:59:01
Citat din mesajul lui: alextoader din 04.11.2015 21:33:27

Pai banuiesc ca in cazul in care discurile se tocesc toata lumea le are tocite nu? ca nu am auzit pe nimeni sa le schimbe.


Tu de ce crezi ca eu am demontat diferentialul si LSD-ul Emoticon
Raspuns la subiectul RUBRICA ,, VREAU SA STIU,, la data 04.11.2015, ora 20:42:23
Intamplarea face ca am demontat un LSD de Frontera A ... Este blocat permanent si decupleaza la un anumit cuplu (in curbe). Acum, in momentul in care o roata sta si una patineaza, nu prea stiu exact ce se intampla intre discuri ... posibil sa creasca forta de frictiune si sa blocheze. Oricum, viata lunga nu au discurile, ele trebuind schimbate.
Raspuns la subiectul RUBRICA ,, VREAU SA STIU,, la data 03.11.2015, ora 02:28:30
Am raspuns la modul general si strict referitor la blocanti. Strict la Frontera, pe fata n-ai nimic si pe spate in cel mai bun caz un LSD. Oricum, coborarea se face in frana de motor, in 4x4, si poti ajuta franand usor, dar FARA a calca si ambreiajul.
Raspuns la subiectul RUBRICA ,, VREAU SA STIU,, la data 02.11.2015, ora 00:27:43
Ti-ai cam raspuns singur ... blocantul ajuta atat pe coborare cat si pe urcare, pentru ca in teren e foarte posibil ca cel putin una din roti sa piarda aderenta si blocantul mentine cuplul pe roata/rotile cu aderenta.
Raspuns la subiectul Despre cutiile de transfer la data 20.10.2015, ora 23:20:14
Pentru inceput: cutiile de transfer sunt de 2 tipuri (cu cateva exceptii civile):
- fara diferential central; asa-numitele "part-time" - la care transmiterea momentului motor, se face pentru deplasari in conditii normale, doar la axa spate (de regula); axa fata fiind libera (acest sistem foloseste mecanismele de rulare libera - MRL). In situatiile in care este necesar un plus de tractiune, sau cand axa spate nu mai face fata singura (de regula pe suprafete unde alunecarea este inevitabila - noroi, zapada, ghiata, etc...), cutia de transfer permite si cuplarea axei fata. In aceasta situatie, neexistand diferential central, axele cardanice fata/spate, au aceiasi turatie, indiferent de situatiile in care ruleaza masina (denivelari, viraje, etc...); deci, implicit, axele fata/spate au aceiasi turatie. Acest sistem, va obliga ambele axe sa traga, indiferent de natura solului pe care se afla fiecare. In momentul in care se revine pe suprafete tari/dure, unde forta de tractiune exercitata de axa spate este suficienta, axa fata se va decupla de la transmisie, pentru a nu suprasolicita sistemul si a evita circuitele parazitare de putere, care pot duce chiar la ruperea transmisiei. La aceste cutii de transfer, pozitiile uzuale de lucru sunt: 4x2 - trage doar axa spate, in treapta normala; 4x4H - trag ambele axe, in treapta normala; 4x4L - trag ambele axe, in treapta redusa.
- cu diferential central; asa-numitele "full-time" - la care transmiterea momentului motor, se face pentru deplasari in conditii normale, la ambele axe, diferentele de turatie care apar intre axe, datorate situatiilor in care ruleaza masina (denivelari, viraje, etc...), fiind asigurate de diferentialul central, montat in cutia de transfer. La rularea pe suprafete unde alunecarea este inevitabila (noroi, zapada, ghiata, etc...), diferentialul central poate deveni nedorit; deoarece va transmite momentul motor doar axei care va intampina o rezistenta mai redusa la inaintare. Pentru a evita aceste situatii, toate diferentialele montate in cutiile de transfer, sunt echipate cu mecanisme de blocare a diferentialului. Rolul acestor mecanisme, este de a anula mecanismul diferential si a obliga axele cardanice fata/spate, sa se invarta cu aceiasi turatie, indiferent de natura solului pe care se afla fiecare. In acest moment, transmisia "full-time", cu diferentialul central blocat, lucreaza exact ca transmisia "part-time", cu axa fata cuplata. In momentul in care se revine pe suprafete tari/dure, pentru a nu suprasolicita sistemul si a evita circuitele parazitare de putere, care pot duce chiar la ruperea transmisiei, diferentialul central se deblocheaza, pentru a asigura diferentele de turatie necesare conditiilor de rulare. La aceste cutii de transfer, pozitiile uzuale de lucru sunt: 4x4H - trag ambele axe, in treapta normala, cu diferentialul liber; 4x4H Diff-Lock - trag ambele axe, in treapta normala, cu diferentialul blocat; 4x4L Diff-Lock - trag ambele axe, in treapta redusa, cu diferentialul blocat.

Dupa ce am lamurit principiile de functionare, deducem ca: diferentialul central este montat in cutia de transfer! Asata inseamna ca, daca cutia de transfer nu are incorporat un diferential, nici nu i se poate incorpora unul!
Ca sa obtii un diferential in cutia de transfer, pentru Vitara ta, va trebuii sa-i cauti cutie de transfer cu diferential incorporat si sa schimbi cutia de transfer montata deja pe masina!

Nu confunda "anatomia" cutiilor de transfer, cu "anatomia" axelor! Cutiile de transfer pot fii cu, sau fara diferential central, in timp ce axele sunt toate cu diferential axial; care poate fii liber, sau blocabil. Cu alte cuvinte, daca poti schimba mecanismul diferential liber, al unei axe, cu unul blocabil, nu poti face aceiasi operatie, unei cutii de transfer!

Nu poti sa ai "blocant central" si sa "cuplezi si fata"!

Daca ai diferential central, fata trage permanent!
Daca cuplezi axa fata, nu ai diferential central!
Raspuns la subiectul schimbare motor la data 13.10.2015, ora 09:34:01
Citat din mesajul lui: SATANA_01 din 11.10.2015 19:05:15

Aia e taxa ca sa intri in comisie,pt omologare artizanala...NU inseamna ca iti si aproba schimbarea


Asa e ...
Raspuns la subiectul schimbare motor la data 09.10.2015, ora 20:56:58
Citat din mesajul lui: alextoader din 08.10.2015 18:42:56
(...)
ar fi bun de stiut care sunt conditiile sa si treci aceasta omologare ...


Am intrebat eu ... E vorba de 6000 - 8000 euro ...
Raspuns la subiectul schimbare motor la data 07.10.2015, ora 22:47:14
N-ar fi mai bine sa iti iei o Frontera sport cu motor de 2,8 ca sa nu mai modifici nimic? Emoticon
Raspuns la subiectul Probleme tren rulare la data 02.10.2015, ora 22:17:41
Citat din mesajul lui: flavicx din 01.10.2015 20:00:06

Doar o constatare ... planetarele de B au 17 caneluri pe capete ...


La fel ca la A ...
Raspuns la subiectul Probleme tren rulare la data 21.09.2015, ora 21:31:10
Pe A sunt trei modele de planetare ...
Raspuns la subiectul Intalniri ad-hoc la data 21.09.2015, ora 21:17:27
Citat din mesajul lui: SATANA_01 din 21.09.2015 08:36:49

Indiferent daca ai pe 15 sau 16," ...


Jentile de aliaj de Frontera pe 15 sunt mult mai in afara decat jentile pe 16 de Frontera, la asta m-am referit. E cum ai pune flanse distantiere. Iesind in afara, arunca pe masina toata mizeria. Daca te deranjeaza, pui overfendere.
Raspuns la subiectul Intalniri ad-hoc la data 20.09.2015, ora 22:24:45
Citat din mesajul lui: SATANA_01 din 20.09.2015 19:48:49

Ce are una cu alta..?


ET-ul ... Alea de A pe 15 ies mult in afara ...
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Rent a car paraschivrazvan25 Publicitate 2023-12-16
ulei cutie viteza luke57 Corsa C - Combo C 2022-10-24
scut metalic opel corsa c 1.2 luke57 Caroserie 2022-08-13
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti pronic Auto Diesel 2022-02-01
Opel Astra 2002 1.2 16V MariusTMC Auto Benzina 2021-08-27
Ultimele poze din Garaj
GL-30-FOI GL-30-FOI CV-00-VMZ CV-00-VMZ CV-00-VMZ
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte
Total membri in comunitate: 3310
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: vio_gpi1, AdelaP, GHIGONE, Jurca, Ghitzi, oproiunicolae, Alexw, al3x_xct, relu, maycoby74, chad