Posturile utilizatorului 77BBA

Raspuns la subiectul Frontera B & 2 X Astra G la data 23.02.2015, ora 19:34:27
Schimbat interior cu interior piele + incalzire in scaune fata, mai e nevoie de o revopsire la scaunele fata, dar la vara cand e cald si soare. In rest sunt foarte multumit de cum arata masina ... mult mai bine decat cu panza de dinainte. Multumesc cip pentru recomandari!


Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

I-am dat o tura de vopsea, dar pe noapte, frig si in garaj nu a iesit tocmai ce trebuia ...
ca si idee arata cam asa cand l-am cumparat:


Imagine

Imagine

Imagine

Vechiul interior de vanzare in sectiunea anunturi
Raspuns la subiectul Umilit la service-ul Polymobile Cluj la data 09.02.2015, ora 09:53:24
in concluzie nu cumparati masini de nici un fel sau si mai bine nu va deranjati sa mergeti cu ele in service-uri autorizate sau nu din tara asta... am un prieten care si-a luat tuareg nou, a stat cu masina in service 6 luni dupa ce a a condus-o 2 luni de noua. i s-a schimbat integral motorul (bloc motor, pistoane, segmenti, etc), tot ca si tie cu discutii, amenintari si chestii romanesti.
in alta ordine de idei, nu stiu cum este prin alte parti ale tarii, dar aici in timisoara, firma mea se ocupa de niste cursuri de calificare pentru mecanici auto. am dus oferte cam la 70% din service-urile din oras, initial la cei mari, reprezentante, etc. in discutiile cu departamentul de resurse umane de la FIECARE din service-urile mari din oras am aflat urmatoarele: 90% din personalul care LUCREAZA efectiv pe masina NU ARE NICI O CALIFICARE / SCOALA / PREGATIRE in domeniul auto. Majoritatea au 8 clase sau calificari din alte domenii care nu au nici o legatura cu mecanica. Stiu ca vi se pare incredibil dar va garanteze eu ca asa este.
In situatia in care pe masina mea lucreaza un bucatar, care nu are habar de NICI o teorie a functionarii unui motor diesel sau pe benzina, el cunoscand doar niste aspecte practice pe care le-a invatat de la altii in cei 2-3 ani de cand FACE PE MECANICUL, la ce sa ma astept eu de la un service? As putea scrie o carte destul de grosuta cu toate problemele pe care acesti "MECANICI" mi le-au cauzat la cele 4 autovehicole pe care le-am avut / 3 le mai am inca in proprietate si inca vreo 2 carti cu toate problemele pe care mi le povestesc toti prietenii.

Concluzia: producatorii construiesc masini si pun piese pe ele in asa fel incat ceva sa pice la un anumit nr de km. Industria de piese auto si service-urile trebuie sa traiasca (bine) si ei din ceva. Pe de alta parte pregatirea si cunostintele teorerice, dar in multe cazuri si practice ale "mecanicilor" auto din tara asta (sau cel putin din Timisoara) lasa FOARTE MULT DE DORIT !!!
Raspuns la subiectul Problema 4x4 la data 04.02.2015, ora 08:59:58
ok ... o sa testez in primavara cand schimb rotile de iarna cu cele de vara, pana atunci nu cred ca voi mai avea nevoie de 4x4 la 70km/h. ramane in aer subiectul pana trece frigul.
Raspuns la subiectul Filtru motorina la data 03.02.2015, ora 09:48:44
nu iti recomand sa "speli" nici un fel de filtru de pe masina. La aspiratorul de acasa merge, dar la masina e cu totul altceva. Se schimba o data la 2 schimburi de ulei cum spune si colegul (ulei care contrar parerii populare nu se schimba la 10.000 km ci la 15.000, daca e ulei de calitate recomandat de producator). La fel si filtrul de aer. Pana la urma fiecare le schimba cand vrea, dar daca tii la masina le schimbi macar cum spune cartea de service. Daca nu iti pasa de ea, nu are rost sa le schimbi pana nu iti crapa de tot.
Raspuns la subiectul Problema 4x4 la data 03.02.2015, ora 09:43:30
bine ca s-a rezolvat ... asa ma gandeam si eu ca s-a f-tut un senzor de-ala ... sunt facute ca ceaiul la partea de cabluri ... si alea de la ABS la fel ... ma mir ca nu au reusit sa iti citeasca ecu de 4x4, eu l-am citit in Timisoara pe tech2 si imi dadea eroare pe senzorul de pe cutie. In fine ... bine ca s-a rezolvat.

acuma profit si eu de subiectul deschis ... am observat recent la mine, la un drum mai lung ca in modul 4x4 hi, pe la 70 km/h masina intra intr-un tremurat ca si cum ar aveaq rotile dezechilibrate ... pe la 80 km/h dispare. pana in 70 nu tremura. rotile sunt echilibrate si acel tremurat nu il am in 4x2. stie cineva de la ce poate fi ?
Raspuns la subiectul Problema 4x4 la data 24.01.2015, ora 09:44:46
Ar fi bine dacai ai gasi pe cineva cu Tech2, sa iti citeasca erorile din calculatorul de 4x4. Cu Op-Com nu se poate din pacate Emoticon sau cel putin eu cu chinezaria mea nu am reusit sa citesc la mine. Poate fi de vina un furtun de vacum, dar ca si teorie sa stii ca vacumul iti creste la turatie mai mare. Pe 2.2 vacumul e facut de o pompa de vacum care e montata pe axul cu came inafara capacului de chiuloasa in partea dinspre parbriz. Cu cat turatia e mai mare, cu atat mai repede se invarte pompa de vacum si cu atat creeaza o depresiune mai mare. Sistemul de 4x4 nu are nevoie de vacum decat la cuplat / decuplat partea din fata, odata ce a intrat in 4x4 nu mai trebuie vacum (electrovalva functioneaza doar pana primeste ok-ul de la calculatorul de 4x4 pana cand becul verde se stinge sau se aprinde complet) decat atunci cand decuplezi, deci nu ar avea (teoretic) nici o treaba cu vacumul odata ce se cupleaza. Deobicei eroarea apare cand unul din cei 2 senzori (unu pe cutia de viteze si unu pe grup fata) nu mai inregistreaza semnalul care trebuie. Eu ti-as recomanda sa ii verifici pe astia 2 prima data: cabluri, continuitate fire care vin dinspre ecu. Eventual sa ii dai jos pe ambii si sa ii legi la 9 volti in serie cu un voltmetru si sa vezi daca actioneaza corect acea bila din capatul lor. Mai poate fi de vina acea furca actionata pe fata (vezi in tutorial), care sa nu cupleze pana la capat fata si cand ii dai in freza sa sara din 4x4. La mine aia a fost problema, era mizerie in grupul fata, dar s-a rezolvat cu o demontare a acelei parti si curatare cu wd40 + senzorul de pe cutie la mine avea un fir frecat de noroi si rupt direct de unde intra in senzor. Deasemenea se mai poate sa iti lipseasca uleiul din grupul fata si de aia sa nu functioneze cum trebuie. Daca desfaci pe fata, sa ai grija cand scoti furca/pistonul ca o sa iti dea cu ulei in freza Emoticon . Daca vrei toata povestea cu 4x4 poti sa ma suni cu incredere 0721683981, dar in prima faza iti recomand sa cauti pe cineva cu tech 2 si sa iti cireasca direct de pe 4x4 ce si cum. Asta te scuteste de mai multe operatiuni eventual inutile.
Raspuns la subiectul Problema 4x4 la data 23.01.2015, ora 22:54:52
vezi aici: http://www.itocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=23620 poate te ajuta cu ceva
Raspuns la subiectul p1122 -2 senzor pozitie pedala acceleratie low voltage la data 20.01.2015, ora 12:19:59
s-a rezolvat, pentru cine mai are probleme treaba sta in felul urmator (astra G, cam toate modelele este aceeasi pedala)

in pedala exista 2 rezistente variabile (senzor 1, senzor 2) senzor 1 este cel care da comanda catre ecu, senzor 2 este folosit de ecu pentru verificarea lui sonzor 1.

in functie de voltajul care se intoarce in ecu pe pinul de comanda de la senzor 1, ecu isi calculeaza pozitia pedalei de acceleratie in grade si la randul lui comanda clapeta de acceleratie, raportul de amestec benzina/aer, injectie ... etc ...

pe mufa care vine in pedala de acceleratie avem 6 fire, numerotate 1-6 de la plasticul de siguranta care inchide mufa. (cel maro de care se trage cand se scoate mufa)

pentru gasirea defectului se masoara voltajul pe pin 1 si 2. (+ de la multimetru pe pin si - pe balamaua de la usa, pentru a fi sigur ca avem masa continua prima data, iar apoi +pe mufa si -tot pe mufa, pe pinii 4,5 de masa)


pin 1 +5v, pentru senzor 2
pin 2 +5v pentru senzor 1
pin 3 semnal inapoi catre ecu (nu stiu daca pentru senzor 1 sau 2)
pin 4, 5, masa (nu stiu care din ele pentru care senzor)
pin 6 semnal inapoi catre ecu (nu stiu daca pentru senzor 1 sau 2)

pe op-com la citire blocuri valori trebuie sa fie aprox 0.95V pe senzor 1 pedala acceleratie si 0.45V pe senzor 2 pedala acceleratie cu pedala NEapasata. In momentul in care se apasa pedala ambele voltaje trenbuie sa creasca uniform pana la un maxim de 3v pe 1 si 1.5v pe 2 (aproximativ)

rezitentele din pedala se pot verifica tot cu multimetru setat pe rezistenta, nu stiu ce valori trebuie sa dea fiecare din senzori dar se pot afla si alea pana la urma. Eu am ajuns la concluzia ca pedala propriuzisa este ok pentru ca am inlocuit-o cu alta in shrot si eroarea nu a disparut.

la mine pe pin 1, in loc de 5v constanti veneau intre 0 si 5 volti care cand voiau, iar in op-com pe voltaj senzor 2 aveam intre 0 si 2v care cand voiau si aia.,

solutia (romaneasca), am luat 5v din pin 2 care e responsabil de senzor 1 si i-am dat si lui pin 1 care e responabil de senzor 2 (nu ma intrebati de ce 2 e pe 1 si 1 e pe 2 ... asa s-au gandit cei de la Opel ca e logic) ... lucru care a rezolvat problema codului de eroare si a unei chelutieli suplimentare de reparat / inlocuit ecu. Mentionez ca peste tot unde am sunat / vorbit mi s-a dat din start INLOCUIRE ECU (aprox 800 - 1000 ron). Toata treaba asta am reparat-o cu un cutter, un vlotmetru si niste banda izolatoare ... adica maxim 40 ron (daca nu aveti deja un multimetru prin casa)

si da stiu ca nu e corect din punct de vedere al sistemului faptul ca am dublat voltajul de pe un senzor pe altul ... tot ce se risca este sa pice si cei 5v ramasi din ecu si sa raman fara pedala de acceleratie ... moment in care pot sa caut alt fir de 5v prin bord si sa imi iau curent din ala ... important este ca circuitele de retur / comanda de pe care calculeaza si verifica ecu pozitia pedalei sunt ok ... momentan

solutia completa era verificarea pinului din ecu, responsabil cu cei +5v pe pinul 1 in mufa de la pedala. In cazul in care din ecu pe pin plecau 5V, era clar o problema de cablaj/mufe pe parcurs. In cazul in care din ECU nu pleacau 5v, era clar o problema din ecu. (o procedura mai completa de diagonsticare, inclusiv pe firele care duc semnalul din pedala inapoi in ecu, se gaseste in TIS. Tot in TIS gasiti si pinii corespunzatori cu pedala de acceleratie de pe ECU - mufa K.)
Raspuns la subiectul p1122 -2 senzor pozitie pedala acceleratie low voltage la data 17.01.2015, ora 22:50:28
dupa cum spune titlul ... avem P01122 (2) Senzor porzite pedala acceleratie 2, voltaj scazut. Din OP-COM pe senzorul 1 vad intre 1.5 si 3.5 V, iar pe senzorul 2 vad 0 sau maxim 1.2V.
Am dat jos pedala, am desfacut kktul ala de rezistenta variabila pe carbon in care intra mufa dar nu pare nimic in neregula in interiorul ei ... Are cineva pareri sau a mai patit asa ceva? Stie cineva niste valori in ohmi pe rezistenta la pedala? cat ar trebui sa fie? Poate sa fie vreo problema din alta parte? Daca da de unde? Din ce stiu eu semnalul de la pedala se duce direct in ECU ... asa ca poate sa fie vreo problema pe acolo? Stie cineva cati volti trebuie sa imi vina pe mufa de pedala?

Masina este astra g z16xep 2003

Raspuns la subiectul Frontera A & Astra G la data 13.01.2015, ora 15:35:55
pe romaneste: sa ma fac pipi pe tara asta si pe preturile lor la carburanti ... benzina: 4.80, motorina 5.20 ... mai las-o in plm de viata ...
cat a costat totata distractia nene Cristi?
Raspuns la subiectul bixenon fara faza lunga la data 12.01.2015, ora 17:43:53
on topic:

PROBLEMA S-A REZOLVAT !!!

Am scos multimetrul si am masurat pe amblele faruri ... avem:

10.5 volti pe mufa de iesire din comutatorul de faze, si pe stanga si pe dreapta
20.5 ohmi pe mufele care intra in proiectoare (lupe) unde sunt acei electromagneti care schimba din scurta in lunga.

dupa o inspectie mai detaliata ... am obervat ca pe partea cu probleme, un pin din mufa era cam albastrui ... i-am dat in cap cu niste wd40 ... l-am pus la loc si totul functioneaza PERFECT !!!

Multumesc tuturor pentru raspunsuri topicul se poate inchide in speranta ca va mai ajuta pe cineva toata distractia ... cu ocazia asta am invatat si cum funtioneaza proiectoarele de xenon de la mine de pe masina Emoticon)

Raspuns la subiectul bixenon fara faza lunga la data 12.01.2015, ora 11:20:10
tot eu ... intre timp am vorbit cu baietii de la care am cumparat jucaria ... aparent eu sunt chior, asa ca nu bagati in seama partea cu 4 fire ... omul mi-a spus ca sunt 6 fire: 2 pentru bec, 2 pentru angel eye si 2 pentru comutare faze. m-am uitat pe poze la ei in site si are dreptate. sunt 6 fire. in proiector este un solenoid (electromagnet)care comuta fazele. verific si revin ... ca si idee mi-a spus ca balastul NU ARE nici o treaba cu partea de comutat fazele.
pe mufa de comutare faze trebuie sa am 12 V pe faza lunga.

offtopic: Cip daca vinzi Frontera si nu iti iei alta ... nu ma mai suni, nu ne mai cunostem, nu stiu cine esti :D
Raspuns la subiectul bixenon fara faza lunga la data 12.01.2015, ora 10:11:19
asa credeam si eu initial, doar ca nu inteleg de unde si cum e comandat si daca exista asa ceva. in lupa imi intra doar 4 fire: 2 merg pe bec, 2 merg pe angel eye. nu inteleg daca exista asa ceva si cum, unde si de cine este comandat. dupa cum ziceam o sa masor astazi curentii si daca e nevoie o sa schimb balaturile si mufele de la releul de comanda intre ele sa vad ce o fi ... revin.
Raspuns la subiectul Activare computer bord ( BC ) la Opel Astra H la data 11.01.2015, ora 12:15:14
e ok, dar nu iti trebuie index code din TIS pentru bc-ul respectiv? sau de altundeva? la mine era programat pe un index code gresit si imi arata aiurea consumul instant si marimea rezervorului ...
Raspuns la subiectul bixenon fara faza lunga la data 11.01.2015, ora 12:07:32
sper sa fie releul comutator de faze ... din motiv ca altul nou costa doar 20 ron Emoticon ... balastul e un pic mai scump ... 110 ron. Aflam luni! Intre timp preventiv mi-am mai comandat un releu de schimbat fazele ... kitul original venise doar cu un releu care se alimenta din mufa becului si imi ramasese eroare pe farul ne cuplat in mufa veche. Ms de raspunsuri. Cip ... daca vii cu palinca, mai punem cativa litri de la mine si in vreo saptamana facem din Frontera un X5 dragut Emoticon
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Rent a car paraschivrazvan25 Publicitate 2023-12-16
ulei cutie viteza luke57 Corsa C - Combo C 2022-10-24
scut metalic opel corsa c 1.2 luke57 Caroserie 2022-08-13
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti pronic Auto Diesel 2022-02-01
Opel Astra 2002 1.2 16V MariusTMC Auto Benzina 2021-08-27
Ultimele poze din Garaj
GL-30-FOI GL-30-FOI CV-00-VMZ CV-00-VMZ CV-00-VMZ
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte
Total membri in comunitate: 3310
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: bobeleac, ghybanu, webmaster, stefan.covaci, Purcaroiu, Razvan98, vdcro